Zeneoktatás
A zeneiskola fő profilja az amatőr képzés, zenét szerető, értő, hangverseny-látogató közönség nevelése, a kiemelkedő képességű növendékek pályára irányítása. Növendékeink szépen helytállnak megyeszerte zenei Találkozókon, versenyeken, és az ifjúsági zenei életben.
Választható hangszerek:
5 féle hangszeren – zongora, furulya, gitár, trombita, kürt, – tanulhatnak a gyermekek. Hangszert lehetőség szerint a zeneiskola biztosít a növendékek számára. (Kivéve a furulyát és zongorát)
A zenetanulás, hasznossága, fontossága:
Előnyei között említhetjük, hogy a növendék élményszerűen ismeri meg a zene nyújtotta kifejezési formákat. Formálja személyiségét, érzelemvilágát. A gyermek alkotó munkát végez a zenetanulás során, kitartásra neveli, elősegíti problémamegoldó képességének fejlődését, s pozitívan hat az agy fejlődésére is. (pl. fejleszti a matematikai érzéket, a koncentrációs képességet, az akaraterőt, a kitartást.) Az elért sikerek pedig önbizalmat adnak a gyermeknek.
Foglalkozások:
Az általános iskolás első osztályosok csoportos, játékos zenei előképző foglalkozásokon vesznek részt, heti 2×45 percben. De lehetőség van már ekkor is hangszer tanulására. A tanítás délutánonként történik, kiváló zenetanárokkal. A legkisebbeknek közvetlenül az általános iskolai órák után kezdődnek a foglalkozások. Ezek a foglalkozások nem megterhelőek számukra, sőt kikapcsol, feloldja az iskolai tanórák komoly munkájában való részvétel okozta fáradtságot.
Hangszer tanulása heti 2×30 percben történik, mellette heti 2×45 percben kötelező csoportos szolfézsoktatáson kell részt venni a gyermekeknek.
Művésztanáraink:
Csík Eszter – zongoratanár, szolfézs-zeneelémélet
Dredor Roland – kürttanár és kamaraművész – fúvóstanár
Kurucz János – gitártanár
Képzőművészet
A tanszak 2003-tól működik. Azóta számos szép sikert értek el tanulóink különböző megmérettetések által. Megyei, országos és más rajzpályázatokon több alkalommal is bekerültünk az első három helyre. A 2016/2017-es tanévben 62 fő tanulóval öt csoportban indult a képzőművészeti ág. Az előképzős csoport ( E/2) 13 fővel, az alapképző A/1-es csoport 12 fővel, az A/1-2-es csoport 13 fővel, az A/2-3-4-es csoport 12 fővel és a sajópetri tagiskola növendékei: A/1-2-3-as csoport 12 fővel.
– Az alapfokú művészetoktatás célja, hogy hozzásegítse a tanulókat a külvilág tudatos érzékeléséhez, tanulmányozásához, valamint a belső látás és a képzelet finomításához, tudatosításához.
– Célja, hogy a tanulók gondolataikat, elképzeléseiket, érzelmeiket a vizualitás, a tárgyformálás eszközeivel meg tudják jeleníteni.
– A tanulók belső világának gazdagítása teszi lehetővé, hogy egész személyiségük használni és hasznosítani tudja az összegyűjtött és egyre tudatosabban szelektált vizuális információkat.
– Az élményszerű tapasztalások és képzetek, a program keretében folyó vizuális nevelés alkalmat ad a képző– és iparművészeti tevékenységek iránt érdeklődő tanulók szellemi és gyakorlati képességeinek fejlesztésére, biztosítja a különböző művészeti szakterületeken való jártasságok megszerzését.
– A képzés nagymértékben elősegíti a tanulók személyiségfejlődését és biztosítja a tehetséggondozás lehetőségét.
– A művészeti iskola hozzájárul, hogy a tanulók életkoruknak, érdeklődésüknek és képességüknek megfelelő vizuális műveltségre tegyenek szert, hogy képessé váljanak ezen ismereteik felhasználására a mindennapi életben és a továbbtanulásban.
– Az alapfokú és továbbképző évfolyamokon fejleszthetik vizuális műveltségüket, és különféle szakirányú területeken szerezhetnek jártasságot.
– A vizuális művészeti oktatás megismerteti a tanulókkal az adott művészeti ág műfaji sajátosságait, a művészi kommunikáció megjelenítési módjait.
– A képzés célja az is, hogy a múlt értékeit megszerettesse és tovább éltesse, segítsen a hagyománytisztelet megteremtésében.
Művészeti ágban oktató tanár neve: Balláné Balatoni Piroska
Tánc
Néptánc tagozatunknak hosszú évekre vissza nyúló hagyományai vannak. Már a művészeti iskola 2000-ben történt indulása előtt zajlott néptánc oktatás. Az azóta eltelt időben több száz gyermek ismerkedhetett meg népi kultúránk, hagyományaink ezen ágával. Az oktatás több évfolyamon történik, ahol az adott csoportok a saját képességeiknek, szintjüknek megfelelően haladnak. A tanév végén megrendezésre kerülő „NÉPTÁNC GÁLÁN” mutatják be az elsajátított motívumokból összeállított koreográfiákat. A tanszak népszerűségét tükrözi az egykori művészeti iskolásokból alakult – Bokréta Táncegyüttes -, mely hazai fellépésein túl többször járhatott külföldön is.
Művészeti ágban oktató tanár neve: Farkas Attila
Színjáték
Iskolánkban 2014 óta működik ez a művészetoktatási ág, egy 12-16 fős drámacsoporttal heti 4 órában.
A drámapedagógia a XX. századi személyiségközpontú reformpedagógiák egyike, amely tevékenységét a játékra alapozza. Alkalmazásával csoportos tevékenységben, a cselekvés folyamatában fedezik fel a résztvevők a körülöttük lévő tárgyi világot és önnön belső világukat.
A drámajáték arra nyújt lehetőséget, hogy a gyermek például egy általa vágyott és választott foglalkozást, illetve tevékenységet „mintha” formában, játszva gyakorolja.
Ez az elsajátítandó tanulási tartalmakat is sokkal plasztikusabbá, élményszerűbbé teszi, s így sikeresebb és mélyebb a tanulás. A tanár és a gyerekek a különböző kellékek segítségével pontos információkat adnak és kapnak az adott korról, foglalkozásról vagy tudományterületről. E drámaformában nyílik talán leginkább lehetőség a csapatmunkára a kiegészítő szerepek gyakorlása révén. Ez a drámapedagógiai módszer a diákok önértékelését láthatóan pozitívan befolyásolja.